Jóga

Jóga2020-10-23T18:07:08+02:00

A stresszből és az ülő életmódból fakadó panaszok kompenzálására az egyik legnagyobb módszer a jóga. Végtelenül egyszerű, gyakorlatias, ezért gyakorlatias embereknek való, akik jobb egészségre, harmóniára törekszenek.

A jóga segít a jó szokások gyakorlásában, azok megerősítésében, egy példaszerű életmód vezetésében. Mint az önmegfigyelés tudománya, az egészségmegőrzéssel, az életerővel, a test és a szellem uralásával foglalkozik. Gyakorlása belső nyugalmat hoz az ellentmondásos, szétszórt tudatnak.
A jóga nemcsak a testtel, izmokkal, csontokkal foglalkozik, hanem mentálisan erősít, türelemre, kitartásra, állhatatosságra, belső erők mozgósítására, öngondoskodásra nevel.

A jóga három alappillére

  • légzőgyakorlatok (Pranayama)
  • ülésmódok, pozíciók (Asana)
  • kezdetben ellazulási technikák, relaxáció (Meditáció)

Jóga óra felépítése (90 perc)

  • ráhangolódás, légzőgyakorlatok (pl. hasi légzés)
  • fokozatosság elvére épülő ászanák (álló és ülő ászanák, törzscsavarások, fordított testhelyzetek)
  • lazítás, savasana, Om mantra zengetése

Átlagos jóga óra felépítése

  • Ráhangolódás, légzés megfigyelése, légzés irányítása, tudatfolyamatok lecsillapítása.
  • Széken, székkel végezhető álló ászanák gyakorlása, nyújtás.
  • Ülő ászanák,
  • Fordított testhelyzetek (kezdőknek)
  • Az óra végén tízperces lazítás, ellazulási technikák elsajátítása, gyakorlása.
  • Om mantra zengetése

Miért jó a jóga?

Mindannyian készenléti állapotban vagyunk, mintha legalább tűzoltók, ügyeletes orvosok lennénk.
Baromi fontosnak, nélkülözhetetlennek érezzük magunkat (munkánkban, magánéletünkben, családunkban), hisz belőlünk csak egy van. 🙂

Akkor miért nem vigyázunk jobban magunkra?
Miért csak a telefonunkat figyeljük árgus szemekkel, hogy mikor merül le?
Azt gondoljuk, hogy mi soha nem merülünk le, hogy nekünk nincs szükségünk töltődésre?
Azt hisszük, hogy képesek vagyunk követni ezt a felfokozott tempójú életvitelt, klímaváltozást anélkül, hogy ránk ez hatással ne lenne?

Az a tapasztalatom, hogy nagyon nagy igényünk van a saját időre, amikor egyedül lehetünk a gondolatainkkal, csak magunkkal foglalkozhatunk, befelé figyelhetünk, szemlélődhetünk. Aki ezt időben felismeri és időt szán a lazításra, fel tudja oldani külső, belső feszültségeit.
Ő az, aki mosolyogva, kipihenten nekirugaszkodik a következő akadálynak, feladatnak!
Ehhez kívánok hozzájárulni az ellazulási technikai órával, amikor 90 percig igazoltan távol lehetsz a mindennapos harcaidtól, egy békés, harcmentes övezetben, ahol  letehetedet a batyudat, a gondjaidat, a fegyvereidet.
Hidd el megvárnak majd Téged. A 90 perces kiscsoportos jóga foglalkozás alatt 100 %-ra feltöltöd az “akkumulátorodat”, hogy kipihenten, örömmel vívhasd meg a harcaidat.

A jóga óra azoknak szól, akik jógával szeretnék erősíteni testüket és megnyugtatni a tudatukat.

  • A jóga foglalkozáson (átlagban ötven év felettiekkel) a széket használjuk, mint segédeszközt, ezért a pózok mindenki számára biztonságosak, kényelmesek.
  • Lépésről-lépésre haladunk, az ászanákat hosszabb ideig tartjuk ki, az ülésmódokat összehozzuk a légzéssel, megvárjuk, míg testünk alkalmazkodik akaratunknak.
  • “Az ászanák nemcsak a testi fizikai mozgásterét tágítják ki, a lélekét is, a psziché számára a tágasság, a határok meghaladásának érzését nyújtják.”

Sokszor az a baj, hogy érzéketlenek vagyunk és nem érezzük magunkat. Azt gondoljuk luxus csak magunkkal foglalkozni, ezért nem is tesszük ezt.

Miből áll és hogyan is néz ki egy ellazulási technika óra?

Először is elindulunk kintről befelé, ez egy belső utazás.

Első 20 perc – Izmainkkal kezdünk

  • feszítünk-lazítunk
  • jóga pózokat veszünk fel, főleg a váll izmait vesszük górcső alá

Második 20 perc – Energiarendszerünkkel foglalkozunk

  • csikungozunk
  • nagyon lassú meditatív mozdulatokkal dolgozunk, amelyek segítenek abban, hogy lelassulj, ráhangolódj magadra

Harmadik 20 perc – Különböző gyakorlatokkal passzívvá válás

  • fejforgatással, lábmozgatással vezetjük be magunkat  az elengedés, a  passzívvá válás, kontrollvesztés folyamatába
  • a légzés könnyűvé, puhává, lággyá, hosszantartóvá válik

Maradék 30 perc – Hanyatt fekve

  • hátunk alatt szivacs (ami kiemeli és nyitja a mellkast), szemünkön egy kendő
  • testrészről, testrészre lazítjuk el az izmainkat
  • légzés irányításával, vezetésével lefoglaljuk az elménket, különböző testérzetekre fordítjuk figyelmünket, megérezzük az energiák áramlását, kiterjesztését
  • gondolataink már nem uralkodnak el rajtunk, elengedjük, kívülről tekintünk rájuk, hagyjuk, hogy jöjjenek-menjenek
  • behatolunk a gondolatok közötti résekbe és ott elidőzünk, szemlélődünk, kontemplálunk, befelé figyelünk.
    Célunk ezzel az elengedés megtapasztalása, belső feszültségeink oldása. Egy nagyon oldott, éber állapotba kerülünk, ahol engedjük, hogy átjárjon a lazítás. Ebben a kontrollnélküli, megpihent, laza állapotban testedben, lelkedben beindulnak a tisztító, öngyógyító, regeneráló, harmonizáló folyamatok. Az elengedéssel teret alkotsz, lehetőséget teremtesz az újnak, képessé teszed magad az új befogadására. Hisz az új ott vár már régóta Rád!
  • Majd hangok zengetésével zárjuk be az órát, hogy behangoljuk a csakráinkat.

Neked ajánlom az ellazulási technika órát:

  • Ha szeretnél változtatni az életeden, szeretnéd jobban érezni magadat a bőrödben, fejleszteni testi-lelki egészségedet.
  • Ha örökké fáradt, kialvatlan vagy, vagy már régóta nem aludtál egy jót? (Résztvevők beszámolói alapján jelentősen javult az alvási minőségük. Pihentetőbben, mélyebben aludtak az óra után.)
  • Ha nem tudsz valamit elengedni, lezárni,  görcsösen ragaszkodsz valamihez, amire már nincs szükséged, ami nem szolgálja a fejlődésedet, hanem csak visszavet.

Bizonyára ismerős ez a mondat: akkor nyílnak meg számodra az új lehetőségek, új ajtók, kapuk, ha régit le tudod zárni. Ezen az az órán a saját belső erődet fejlesztheted, belső tartásra tehetsz szert.

Kérdés, érdeklődés esetén keress bizalommal elérhetőségeim bármelyikén: Kapcsolatfelvétel>>

Csoportos jóga foglalkozás időpontokról az Órarendek menüben tájékozódhatsz >>

Go to Top