Jógázz a Hévízi Tófürdőn szabadtéren!

Gyógyítsd magad, regenerálódj szabadtéri jógával és a Hévízi-tó gyógyvízével

Hévízi-tó a Hévízi-gyógytó Természetvédelmi Terület egy része. Gyógyító ereje vitathatatlan, bizonyított. Gyógyulni vágyók több ezer kilométerről utaznak Hévízre a Hévízi-tó miatt. 

Jóga, balneoterápia (gyógyvízben történő fürdőzés) külön-külön is megállja a helyét. Egyik terápia sem újkeletű, kutatások bizonyítják gyógyító erejüket, regeneráló hatásaikat. Hévízi-tó meglátogatása mindenkinek különleges élmény. Ráadásul a termálvíz magas ásványvíz tartalmának köszönhetően számos mozgásszervi probléma kialakulása meg is előzhető.  

Mégis mit ad a Hévízi-tó a szabadtéri jóga órához? Hogyan erősíti a szabadtéri jóga a gyógyvízben való fürdőzés hatékonyságát?    

  • Friss levegőn, természetben, szép, védett környezetben, szubmediterrán klímában jógalégzéssel magunkba szívjuk a körülöttünk szinte tapintható életerőt, pránát.  
  • Kék eget, a felhőket pásztázva lelassítjuk a gondolatok áramlását.  
  • Talajba, fövenybe belesüppedve eggyé válunk a természettel. Élesítjük érzékszerveinket.
  • Bőrünkön érezzük a szellő simogatását, a napsütést. 
  • Hallgatjuk a fák lombkoronájának susogását, 
  • Közelről megfigyeljük az itt található jellegzetes fákat pl. mocsárciprust, bokrokat, kúpvirágokat. 
  • Hallgatjuk a gyógyulni vágyó fürdőzők diszkrét nyüzsgését, a feketerigók, rozsdafarkúak csiripelését. 
  • Minden érzékszervünkkel jelen vagyunk, egyre éberebbek, összeszedettebbek.
  • Jobban érzékeljük a környezetünket, magunkat, rezdüléseinket, a testben zajló folyamatokat. 
  • Ászanázás után érzékeljük a tágasság érzetét a pszichében és testben is. Elfogadóbbá, megértőbbé, válunk.
  • Elégedettek vagyunk. Minden pont jó, úgy ahogy van, nem vágyunk többre, sem kevesebbre. Egyszerűen jól érezzük magunkat a bőrünkben.
  • Jógaóra végén megkönnyebbülten, kiegyensúlyozottnak érezzük magunkat, mosolygunk, könnyebben viseljük a környezetünk negatív hatásait. 
  • Ilyen tudatállapotban, ellazultan fogadjuk be fürdőzéskor a Hévízi-tó gyógyvízben található ásványi anyagokat. A gyógytó vize kalcium- és magnéziumtartalmú, kénes, enyhe radontartalmú gyógyvíz.

Fürdőzésnek is a jógázásnak adjuk meg a módját

Ellazulás, a pihenés nem megy parancsszóra. Legyünk türelmesek magunkhoz. Aki régóta jógázik bárhol el tud lazulni. Egy jógaóra, fürdőzés sikere abból áll milyen állapotban állunk neki jógázni, fürdőzni. Nem mindegy, hogy honnan indulunk.

  • Sokan a pénztár előtti sorban állástól feszülten, idegesen, sietve, öltözést, vetkőzést gyorsan letudva akar csobbanni egyet. Ügyelve arra, hogy le ne járjon a fürdőjegye.   
  • Mások nem tudják magukat kivonni a forgalomból, kikapcsolni a mobiltelefonjukat. Bokor mellől telefonálva adják le az otthoniaknak az instrukcióikat.
  • Ha végre kikapcsolják a telefont, akkor már “csak” a fejben kell rendezni, feldolgozni, félretenni, kiiktatni az aktuális eseményeket, problémákat. 

Ébredj jógával, a Hévízi-tóval

Jógázva ébreszteni magunkat a Hévízi-tó mellett felér egy jó erős reggeli kávéval.  Szabadtéri jóga hátrányaként fel lehet róni a puha, egyenetlen talajt. Ami álló ászanáknál a pontatlan kivitelezésben mutatkozhat meg. De itt a szabadtéri jógán nem is a precizitás a cél. Nem akarunk brillirozni, tökéletes pózokba kényszeríteni magunkat. Épp annyira mélyítjük el tapasztalatainkat az ászanákkal, amik segítik az ellazulást, befogadást. Egyszerűen jelen lenni az itt és a mostban. Végülis a víz gyógyító hatásait kívánjuk befogadni. Hinni abban, hogy az itt töltött idő kincs, jót tesz nekünk, feltölt minket. 

Hévízi-tó partján jógázva beleolvadni a környezetbe

Fürdőző közönség a jógázókkal nagyon elfogadó. Nem okozunk nagy feltűnést, hisz csendesen végezzük a gyakorlatokat. Hanyatt, hason, oldalt fekve tudatos jógalégzéssel masszírozzuk belső szerveinket. Gumiszalaggal finoman nyújtjuk izmainkat, átmozgatjuk ízületeinket fekve, ülve, állva. Ez a gyakorlás egy kezdő, jógával ismerkedő számára is biztonságos, hatékony. 

Megszívlelendő aranyszabály:

  • Annyit és úgy jógázzunk, fürdőzzünk, hogy az jót tegyen nekünk. Kevesebb, néha több szemlélettel. 
  • Gyakorlás előtt maximum egy órával fogyasszunk el egy könnyű reggelit. 
  • Bízzuk magunkat egy magasabb erőre a természet erejére, öngyógyító folyamatainkra.
  • Hagyjuk, hogy megtörténjen, aminek meg kell történnie a testünkben. Nem állunk ellen, hagyjuk a testünket pihenni, regenerálódni. 
  • Minél többször és minél rendszeresebben tesszük ezt, annál jobb állapotba kerülünk, ami egyre természetesebbé válik majd a számunkra. 
  • Ilyenkor is gyakoroljunk szorgalmasan tovább, ne hanyagoljuk el magunkat.
  • Mivel, ha nem gyakorlunk a hanyatlás újra elindulhat.

Aki rendszeresen jógázik, gondoskodik a pihenéséről, feltöltődéséről rögtön érzi annak hatását és a gyakorlás elmaradása esetén annak hiányát. Ő már azért gyakorol, hogy ezt a szintet el ne veszítse, hanem megtartsa, sőt fejlessze. Ő az, aki élvezi a befektetett munka eredményét.

Sok szeretettel várlak Hévízi Gyógyfürdőben. Tájékozódj Itt a további foglalkozásaimról.      

  

   

Jógázz Hévízi Gyógyfürdőn szabadtéren!
Jógázz Hévízi Gyógyfürdőn!
Jóga Hévízen Papp Anikóval
Papp Anikó jógaoktató
Jógázz Hévízi Gyógyfürdőn szabadtéren!
Szabadtéri jóga a Hévízi-tavon
Jógázz Hévízen!
Jóga Hévíz
Jóga Hévíz
Jógaoktatás Hévízen
Jóga Hévíz
2021-08-04T14:35:20+02:002021.07.31.|Blog, Jóga|
Go to Top