Blog

Öregedés nem jár együtt a hanyatlással

Öregedés, a korosodás nem a hanyatlást, pusztulást jelenti, hanem egyfajta növekedést, gyarapodást. "To age" korosodás, az "öreggé válás", illetve a "felnövés" egy és ugyanaz. Én most mélyen meghajlok előttetek 65 pluszosok és nagyon hálás vagyok a mai délutánért. Apukám ebben az évben akár 75 éves is lehetne, jöhetett volna velem, velünk sétálni, túrázni, kirándulni, élvezhetné még a nyugdíjas éveit. Ő [...]

2021-01-18T17:58:49+02:002021.01.18.|Blog|

Túrázz, kirándulj Válluson, menj fel a Láz-hegyre!

Túrázz, kirándulj Válluson, menj fel a Láz-hegyre a Láz-tetői kilátóba!  Nem gondoltam volna, hogy a mai nap a ködből, a szürkeségből ki tudok majd szabadulni. Alig hittünk a szemünknek, annyira meglepődtünk, amikor elértük Várvölgy határát: teljesen más klímába csöppentünk, szikrázó ragyogó napsütésbe. Ahogy Válluson, a Keszthelyi-hegység lábánál kikászálódtunk az autóból dagadtam a boldogságtól, hogy az időjárás ma sem hagy minket [...]

2021-01-10T18:02:41+02:002021.01.10.|Blog|

2021-re jó egészséget, emberséget kívánok!

Csung Jüan Csikungot gyakorló nincs kitéve a stressz romboló hatásának, belső egyensúlyra, optimista szemléletre, egészségre tesz szert. Egy éve valamikor ilyenkor fogalmazódott meg bennem egy gondolat, hogy itt az ideje tovább fejleszteni magamat, csikung tanárként is szeretnék tanítani. Jelentkeztem is, majd 2020. március 8-án Nőnapon, Pozsonyban Tamara Martinovától át is vehettem az I. szintű Csung Jüan Csikung insrtuctor oklevelet.  Azt [...]

2021-01-07T06:07:03+02:002021.01.07.|Blog|

Fermentálj probiotikus savanyú káposztalevet!

Fermentálj probiotikus savanyú káposztalevet 2020-ban és fogyaszd el 2021-ben! Nem vagyok híve a kérészéletű, drasztikus, divatos kúráknak. Jobban szeretem a kísérletezős, változatos, de jól bevált, hagyományokat tisztelő módszereket, amiken lehet fejleszteni, személyre szabni, be lehet építeni a hétköznapokba. Mert ugye mindenki egy megismételhetetlen unikum, általános receptet nem lehet senkire sem ráhúzni. Valakinek ez válik be, valakinek meg pont az ellenkezője. [...]

2020-12-29T15:42:06+02:002020.12.29.|Blog|

Manfred Kyber Buch Csipp-Csepp Cseppecske

Csip-Csepp Cseppecske egy esőcsepp története a szerelemről, hatalomról, pénzről. Azon tanakodtam magamban, hogy mivel tudnálak benneteket megajándékozni, akik egész évben megtiszteltetek a figyelmetekkel, illetve azokat, akiknek valamilyen formában kivívtam az érdeklődését. Így esett a választásom erre a kicsit hosszabb, de annál kedvesebb Csipp-Csepp Cseppecske történetre, amit anno lefordítottam, tegnap leporoltam, kicsinosítottam, becsomagoltam és még masnit is kötöttem rá. Szerelem, hatalom, [...]

2020-12-22T03:28:49+02:002020.12.22.|Blog|

Télvíz idején milyen jó is Hévízen termálvízben fürdőzni

Hévízi-tó gyógyító ereje messze híres, többezer kilóméterről utaznak ide Hévíz fürdőváros hoteljei közül a Hotel Spa Hévíz van a legközelebb a tóhoz, gyalogosan, hidegben is fürdőköpenyben, papucsban simán átsétálnak a szállóvendégek a dr. Schulhof Vilmos sétányon keresztül a tófürdőhöz. Reggeli vízi torna biztos, hogy benne van a valamit is magára adó hotel szolgáltatásai között. Sportanimátorok, aqua-fitness oktatók, gyógytornászok tartják ezeket [...]

2020-12-13T15:16:27+02:002020.12.13.|Blog, Egyéb kategória|

Egy kis jóga mindenkinek kell!

Mindenkinek joga van tudni A jóga beszivárgott a mindennapi életünkbe. Tanítók Keletről Nyugatra vándorlásával jógaiskolákat, jógairányzatokat alapítottak, amikhez a nevüket is adták. Így van Etka jóga, bikram jóga, fűtött teremben hot jóga, nagyon precíz, változatos segédeszközökkel Iyengar jóga, izzasztó astanga jóga, dinamikus vinyasa flow jóga, fascia jóga, clubbelljoga. Illik megemlíteni a Jóga a mindennapi életben rendszert, Inbound Jógaiskolát Bharata Kultúrtérben, [...]

2020-12-07T02:17:04+02:002020.12.07.|Blog|

Ne a nagy pillanatra várj, haladj lépésről lépésre előre!

"Nemcsak azért vagyunk felelősek, amit teszünk, hanem azért is, amit tenni elmulasztunk” 2004-ben ismerkedtem meg a szellemi jógával. Das Manfred Kyber Buch könyvéből olvastam állatmeséket németül és annyira megtetszettek, hogy le is fordítottam belőle magamnak egy párat. Tanmesék nemcsak gyerekeknek, hanem felnőtteknek is szólnak. Tanulságos történetek sokszor nem végződnek happy enddel, hanem tanítanak, óvnak, intenek. Röviden összefoglalva ennek a történetnek [...]

2020-11-30T19:00:17+02:002020.11.30.|Blog|

Stop Black Friday!-Jóga&Relax!

Nagyon sokan vásárlási lázban égnek, ismét egy jó alkalom fogyasztásra buzdítani a népet. Én meg azt mondom, hogy Stop Black Friday! Gondoljuk át  a szükségleteinket, értékeljük amink van, amíg van és ezért legyünk nagyon hálásak, hogy ez még így van. Úgyhogy én most szélmalom harcot vívva arra buzdítok mindenkit  stop black friday! Helyette: Relax, digatal detox, legyél többet repülő üzemmódban, [...]

2020-11-20T22:04:50+02:002020.11.20.|Blog|

Online jógaórákkal, corona sétákkal koronázd meg a napodat!

Lezárások hatására elindítom én is facebook zárt csoportban az online jógaóráimat. Végülis nem rossz ez a lock down kihozza belőlem is a maximumot. Kreatívnak és rugalmasnak lenni nagyszerű érzés. Ha ez az online jógaórák Papp Anikó facebookos rendszer működik a lezárások után is hasznos lehet, mert azok is becsatlakozhatnak virtuális térbe jógázni, akik akadályoztatva vannak a személyes részvételben. Édes otthon, de [...]